Capgemini World Insurance Report 2018: Pojišťovny se nevyhnou technologiím a čeká je spolupráce s InsurTechem

Sektor pojišťovnictví v současnosti provází mnoho změn na vícero frontách. Mění se očekávání stále náročnějších zákazníků, přicházejí nové technologie a potenciální konkurence ve formě BigTech firem (Facebook, Google, Amazon nebo Apple), které se stále více angažují v oblasti finančních služeb vč. pojistných produktů. Jedním z největších ohrožení firem v sektoru poijšťovnictví jsou právě BigTech firmy. To dokazuje i fakt, že 30 % zákazníků by bylo ochotno zakoupit pojistný produkt od BigTech firem – od roku 2015 to znamená 12% nárůst. Zákazníci z generace Y (18 – 34 let) jsou technologickým firmám nakloněni ještě více a pojištění by si u nich uzavřelo skoro 40 % z nich.

Capgemini identifikovalo InsurTech společnosti jako jedno z možných řešení pro pojišťovny, jak reagovat na vstup BigTechu do odvětví a jak se přirozeně technologicky vyvíjet. Jednou z možností jsou investice do synergických InsurTech startupů nebo spolupráce s nimi bez kapitálového vstupu. Klíčem k úspěchu pojišťoven by mohly být nové obchodní modely s přispěním InsurTech firem, které by využívaly data sbíraná v reálném čase (např. ze smart home IoT zařízení, wearables nebo sociálních sítí). Zejména analýza big data a automatizace jsou v dnešní době brány jako klíčové a jejich využití vede k lepšímu oslovení zákazníků. Dalším možným řešením je využívání tzv. cloud-native platforem, které dokáží zabezpečit lepší efektivitu veškerých procesů a snížit náklady.

Pojišťovny v současné době dohánějí ostatní společnosti z finančního sektoru v rámci zákaznické zkušenosti (CX), v čemž jim pomáhá digitalizace a nové technologie. Zejména měnící se preference zákazníků vedly pojišťovny k digitální transformaci (40 % pojišťoven se domnívá, že se jim investice do dig. transformace vrátí do 10 měsíců) a k využívání dalších nových technologií. Mezi ně patří RPA roboti pro automatizaci procesů (80 % z nich je někdy testovalo nebo implementovalo) a umělá inteligence, kterou minimálně testovalo 50 % pojišťoven. Stále více skloňovaná blockchain technologie zajímá i pojišťovny a 70 % z nich diskutovalo její potenciální přínosy. Míra adaptace blockchainu je stále relativně nízká, kdy pouhých 5 % pojišťoven tuto technologii úspěšně implementovalo.

V neposlední řadě stojí za zmínku zahraniční InsurTech Lemonade, který získal od investorů více než 180 mil. dolarů (mezi nimi je pojišťovna Allianz a investiční společnost GV, patřící Google). Lemonade funguje jako platforma pro pojištění domácností a využívá nové technologie na bázi umělé inteligence. Veškerou komunikaci se zákazníky, včetně uzavření smluvního vztahu a komunikace při řešení pojistné události, zajišťuje chatbot Maya.

Více podrobností naleznete v Capgemini World Insurance Reportu 2018

Najdete nás

Adresa
123 Hlavní ulice
110 00 Praha 1

Otevírací doba
Pondělí — pátek: 9:00–17:00
Sobota a neděle: 11:00–15:00

Hledat
O tomto webu

Skvělé místo, kde můžete představit sebe a svůj web.

O tomto webu

Skvělé místo, kde můžete představit sebe a svůj web.

Hledat