Q.less: revoluce v nakupování v kamenných obchodech

Svět kamenných obchodů se prakticky nezměnil za posledních několik desítek let. Poslední významnou změnou byl příchod modelu samoobsluhy v padesátých letech, který nahradil pultový prodej a příchod supermarketů v roce 1992, který znamenal spíše rozšíření sortimentu a otevírací doby, než jakoukoliv inovaci.

Capgemini ve svém průzkumu identifikovalo u kamenných obchodů celou řadu kritických slabých stránek, které zákazníci vnímají jako zásadní důvod proč neradi nakupují. Zákazníci by nejvíce ocenili zlepšení hledání konkrétního zboží, možnost porovnat zboží s jiným, vyšší personalizaci nabídek a slevy, získání správných informací ve správný čas a zkrácení času při odbavení na pokladně.

Vstupenkou pro řešení většiny těchto klientských potřeb je Q.less od Capgemini. Q.less je digitální platforma, která pomáhá zásadně změnit obchodní model obchodníků a to především v oblasti zrychlení odbavení klientů s možnosti rozšíření o doplňkové moduly, které pokrývají řešení ostatních slabých stránek kamenných obchodů.

Picture4

Funkcionalita Q.Pay umožňuje zákazníkům platit mobilním telefonem. První možnost je realizovat platbu stisknutím jednoho tlačítka přímo v mobilním telefonu, při využití funkce Q.Scan či Q.Take. Druhá možnost je využít Q.Pay v režimu skenování QR kódu, který obsahuje platební informace od obchodníka.

Picture5

Možnost odbavit více zákazníků bez dlouhých čekacích front v obchodě je klíčová vlastnost režimu Q.Scan. Zákazník si sám zboží skenuje prostřednictvím mobilního telefonu, vkládá do nákupní tašky a platí přímo v mobilu prostřednictvím Q.Pay.

Picture6

Režim Q.Take přináší možnost si zboží či celý nákup objednat předem, zaplatit za něj v mobilním telefonu prostřednictvím Q.Pay a vyzvednout si ho v kamenném obchodě v momentě, kdy se to zákazníkovi nejvíce hodí.

Benefity

Díky Q.less obchodník získává především tyto benefity:

  • úspora personálních nákladů

  • schopnost obsloužit více zákazníků

  • data o zákaznících a jejich chování

  • díky datům o zákaznících lépe cílit a personalizovat nabídky

  • celkově tak zvyšovat zisk a

  • zlepšovat spokojenost zákazníků

Přehled jednotlivých modulů

Untitled

IT architektura Q.less

Untitled1